Riihimäki

Riihimäen kaupunginmuseo

Riihimäen kaupunginmuseo on kulttuurihistoriallinen paikallismuseo, joka tallentaa, tutkii ja esittelee Riihimäen ja luovutetun Karjalan Antrean pitäjän aineellista kulttuuriperintöä. Museon perusnäyttely ´Riihimäkeläisen tarina´ kertoo elämästä Riihimäen seudulla kivikaudesta nykypäivään ja Antrea-huoneessa esitellään karjalaispitäjän historiaa ja antrealaisevakkojen tuloa Riihimäen seudulle. Perusnäyttelyn lisäksi … Lue loppuun

Riihimäen taidemuseo

Riihimäen taidemuseo perustettiin vuonna 1994 ja avattiin yleisölle 1995. Perustamisen mahdollisti Tatjana ja Pentti Wähäjärven Riihimäen kaupungille tekemä lahjoitus, runsaat 2000 taideteosta ja esinettä. Wähäjärven taidekokoelmaan kuuluu suomalaista ja eurooppalaista kuvataidetta. Antiikkikokoelmasta valtaosa on kiinalaista keramiikkaa ja pronssiesineistöä. Mirika … Lue loppuun

Suomen lasimuseo

18.5.–5.11.2017
100 lasissa, 100 vuotta – 100 esinettä, 100 i glas 100 x Glass Lue loppuun

Suomen Metsästysmuseo

Suomen Metsästysmuseo kertoo suomalaisen metsästyksen tarinan kivikaudelta nykypäivään. Näyttelytoiminnan lisäksi museo tallentaa, tutkii ja esittelee suomalaista eräkulttuuria, riistanhoitoa sekä suomalaisen asevalmistuksen historiaa. Lue loppuun

Valtakunnallinen työväentalomuseo

Riihimäellä sijaitseva Valtakunnallinen Työväentalomuseo perustettiin vuonna 1969 tallentamaan ja esittelemään maamme työväenliikkeen aatteelliseen ja järjestölliseen toimintaan liittyvää aineistoa. Museo muodostuu itse työväentalosta rakennuksena sekä sinne kerätystä aineistosta, joka liittyy työväenliikkeen historiaan ja järjestötoimintaan eri rientoineen. Lue loppuun